WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

mandag 11. september 2017

Min overvintrede Sommerfuglbusk


Buddleja davidii ´White Profusion´ blomstrer, endelig! Yes!!! Jeg fikk plantet den i jorden veldig sent i fjor høst og i vår frøs den helt tilbake og så veldig død ut. Men oppmuntret på forumet Hagegal smurte jeg meg med tålmodighet. Nå har den et kraftig skudd på ca. 170 cm og har omsider begynt å blomstre.

Nå håper jeg på gode og milde dager slik at vi kan glede oss mye over den. Det er ikke bare den som er sen, jeg har sett det på floks og ormedrue også at sesongen er forsinket pga lite sol. Da vi fikk et lite solstreif et øyeblikk, kom sannelig admiral-sommerfuglen på besøk! Lykke!!!

6 kommentarer:

  1. Hei Vigdis. Alt er sent i år, og i hagen er det bare å smøre seg med tålmodighet. Jeg har en Adonis blue som jeg trodde hadde gått. Fikk 5 blomster på den. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, litt uforutsigbarhet og spenning er kanskje ikke så dumt. Og hyggelig når resultatet likevel blir bra!

      Slett
  2. Hei Vigdis.
    Det er en del som er sent ute i år, andre ting tidlig.. merkelig sommer.
    Har ikke fått til sommerfuglbusk her, kanskje vi skal prøve en gang til :-)
    Nyt septemberdagene/Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes absolutt du skal prøve på nytt, Eirin. Det er fantastisk å se hvordan sommerfuglene suger seg fast og du kan gå helt inntil uten at de lar seg affisere.

      Slett
  3. Flott, flott! Nå krysser jeg fingrene for at min nyplantede busk også overlever... Vil jo gjerne ha denne vakre busken, selv om herdigheten er på kanten.

    SvarSlett
    Svar
    1. God drenering er essensielt! Vi krysser fingrene.

      Slett

Related Posts with Thumbnails