WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

tirsdag 25. juli 2017

Jeg er god!


I dag har jeg lyst til å vise noen som virkelig sier: Jeg er god! Vi bikket nok blomstringstoppen her i haven i helgen, men for en blomstring det har vært med roser, dagliljer, peoner, revebjeller, Lychnis, martagonliljer, dunsvinerot, akeleier, storkenebber og klematis. Jeg må skam si at det aldri har sett bedre ut. Nok sol, nok fuktighet tidlig i sesongen som plantene har tært på nå når det har vært tørt i ukevis. Det er mest grønnsaker og nyplantede som jeg vanner med kanne, de andre får lite vanning. Så rosene Great Western og Mme Plantier har aldri tatt seg bedre ut. Ingen tvil om at det er sola som gjør susen, og blomstene er friske og store.

Den første viser jeg sammen med grønnkål som også stortrives. Skøyeren Rosa Mundi gjør det også bra. Dahliaen Nuit d´Eté tar seg godt ut sammen med lyse roser og vil overta nå som Tuscany Superb snart takker for seg. Jeg storkoser meg i haven, plukker vekk visne roser og lagrer roser på glass i form av rosegelé og rosesirup. Her har du de som viser seg frem og sier: Jeg er god!











10 kommentarer:

  1. Wow! Du er god!
    Kos deg videre med blomstene :)

    SvarSlett
  2. Ja, det er du! :)
    Nydelige roser du har.
    Ha en fin ny uke!

    SvarSlett
  3. Hei Vigdis. Ja, du er god. Nydelige roser. Heldige du. Nyt blomstringen. Fortsatt god uke til deg.
    Hilsen Hanne-lise.

    SvarSlett
  4. Jeg gjør så godt jeg kan. Men været rår jeg ikke over. I år ser det ut til at Østlandsområdet er vinneren av sommerværet. Men noen her også synes det har vært mye kald vind. Når den står fra nord, rammes ikke haven noe særlig, derfor synes jeg og haven at det har vært en flott sommer.

    SvarSlett
  5. Fantastisk roseblomstring i hagen din og ja du er god.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Ja her er det mange som er gode! Fantastisk roseblomstring :)
    Mme Plantier er jo helt skjønn og overdådig med alle sine blomster!

    SvarSlett
  7. Nydelige roser :-)
    Vi nådde nok også rosetoppen i helga, og denne uka har det regnet i bøtter og spann så hagen ligger flat og rosebladene dekker plenen. Men vi trengte regnet så da får vi vel bare tåle det da....
    Ha en fortsatt fin sommer :-)

    SvarSlett
  8. Kjempefine roser, og så rik og god blomstring! De ser kjernesunne ut! Endel av mine roser ser ut som meget fjerne slektninger av dine... herjet av sopp og larver! Men heldigvis er ikke alle herjet på en gang. Det var nydelig å se så gode og sunne eksemplarer, og i de kjempefine fargene og sortene!! :) Ha en god fredag!!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails