WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

onsdag 10. mai 2017

Prosjekt plantekasse

Plantekasse, pallekarm, kjært barn har flere navn. Vi har én fra før, satt ned i fjor, men på Frigjøringsdagen var tiden kommet for å sette ned den nye, og den er i tre etasjer, planlagt for fremtiden når jeg ikke orker å bøye meg. Det blir vel også vanskeligere for dyr å komme oppi. 
 Her så det jo veldig trist ut, men her har jeg dyrket squash i årevis.

 Først ble alle bord beiset

 Jeg spadde opp den gode jorda fra under den sorte duken.
 Gubbegutten er sjef for monteringen.
 Jeg har samlet masse planterester til å fylle i kassa.

Passer på å "stolhage" også!
 Her er jeg kommet til kastanjebladene.
 Mer gress- og moserester og så til slutt den gode jorda og gressløken. Gubbegutten fylte på singel rundt. Tada, der var den ferdig! I kassa skal jeg ha squash og grønnkål.
 Frigjøringsdagen 8. mai er viktig.
I dag og i går er det grått og kaldt med snø i lufta, men vi er ferdig med all raking og jeg har beskåret rosene. Jeg avslutter med et bilde av søte og milde Primula som ble en gjenganger i bloggen min i fjor vår.

8 kommentarer:

  1. Så fint det ble. Smart med planterester i bunnen. Jeg satser også på kasser til grønnsaker og urter. Veldig praktisk. Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, praktisk på alle måter. Jeg håper på enda en treetasjes neste år.

      Slett
  2. Hei. Veldig kjekt med kasser. Vi har heldigvis ikke sludd, men det er kaldt og det regner.Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fryser, Hanne-Lise selv om gemalen fyrer i ovnen. Veldig skiftende dager!

      Slett
  3. Flott pallekarm! Ja, 8. Mai er stadig viktig å huske på, for fred er ingen selvfølge heller ikke i dag.
    Vakre primula :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Marit, det er dessverre ingen selvfølge. Vi er heldige som lever i Norge.

      Slett
  4. Det ble kjempefint! Så smart å 'tage det man haver" i bunnen, fremfor å pøse på med dyr kjøpejord.
    Håper finværet snart kommer tilbake.
    Hilsen Jannicke

    SvarSlett
  5. Det var en praktisk pallekarm med mange godsaker i, den får du glede av lenge. Nydelige Primula.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails