WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

tirsdag 16. april 2013

I love birds!


Nå er svarttrost, bokfink, grønnsisik, bjørkefink og rødstrupe på plass av trekkfuglene, og jamen oppdaget jeg en liten flokk gjess på trekk da jeg var ute og rakte etter middag! Da kan jeg snart synge: "Alle fugler små de er kommet nu tilbake ..."  Takk til husbonden som har hjulpet meg med bildene. Han er også veldig flink til å fore slik at det kryr av blåmeis, pilfink, kjøttmeis, spurv og grønnfink her. Fuglene er nyttige å ha utover sommeren for å holde antall insekter og sniler i sjakk.


Nå har jeg vært ute og rakt litt grus som er kommet på avveie, og vært på en liten runde. Gøy å se at det våkner til liv så smått her og der i bedene, bl.a. en Euphorbia jeg skaffet i fjor på Gamle Hvam. Barrotsplantene av Iris sibirica Butter and Sugar er kommet i hver sin potte. Jeg vannet og satte pottene under duk. Håper de vil vokse ute. Er så kjedelig å få enda flere innepotter å herde, synes jeg. Ønsker dere flotte hagedager!

5 kommentarer:

  1. Ja, nå er tiden endelig kommet :-) Både for trekkfugler og planter!

    SvarSlett
  2. Er så deilig å høre sangen til rødstrupen og svarttrosten når vi hager!

    SvarSlett
  3. Ååå så fine og så flotte bilder, jeg er også så glad for fuglesangen, det er så fint å våkne til.
    Maritklem.

    SvarSlett
  4. Jeg liker også småfuglene som kommer tilbake etter vinteren, jeg venter på Linerle og Svalene som pleier å komme i mai.

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  5. Sannelig min hatt i dag er linerla kommet!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails