WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

mandag 11. april 2011

Litt fra Hagemessa 2011

Vi besøkte messa torsdag og rakk akkurat frem til Helen Fredholms flotte Cottage Garden-foredrag kl 17.30. Deretter bar det bort til designhagen hennes hvor jeg fikk prøvesitte gyngebenken som hun har konstruert. Ved hjelp av bl.a. en lokalt snekkerbedrift, Søstrene Mylius og Bogrønt hadde Helen laget en stor trivelig hage med vårlige vekster blant buksbom og agnbøk, grønnsaker var også med, samt store flotte blomstrende pelargonier! Hos Hagegal ble det en trivelig prat med Villrose og Sissel, og en mørk bronserød spragle samt noen få løvemunner ble med hjem. I Pelargoniaboden kjøpte jeg en mørk 'Gypsy', og Fuchsiaforeningen hjalp meg med å finne 'Old Rose'  . Hos en av de videregående skolene fant jeg hva jeg tror må være 'Westendale Appleblossom' håper det for den er bare urskjønn i blad og blomst. (Takk Wenche!)

Bogrønt fristet meg med nydelige narcisser - 'Katie Heath' bikronen blir aprikosfarget, og ranunkler. Fransk Landstil med en Velkommen-kurv, Taigaen hadde fine utemøblement og I Gros hage fant jeg slangetemmeren Herr Kong Frosk! En trivelig kveldsstund, akk så kort!


Været: Kl 17 var det 19 plussgrader her og sol :-)

2 kommentarer:

  1. Var også innom hagen til Helen.Hun kan sakene sine den damen! Fant også noen pelargoniar på runden min.Det er alltid gøy med noen nye til samlingen!Ha en fin uke! Hege

    SvarSlett
  2. Da har vi noen felles hageinteresser, hageglad, god uke til deg!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails