WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

søndag 19. april 2009

Søndag i Romerikshagen

Noe av i går kvelds fangst fra Plantasjen på Jessheim - variegert Beinved, en Myosotis - de er bare superfristende der de står i blomst! Vi kjøpte noen vintergrønne, også, ganske stor Barlind Taxus 'Farmen' og en himalayaeiner 'Blue Swede'. Så var det kompostkverna da, som vi får prøve å montere i løpet av dagen. Jeg er ikke helt i høygir, revmatismen sørger for det. Jeg brukte et par timer i planterommet. Masse Heuchera micrantha 'Purple Palace' ble priklet. Dette blir bare småttiser i år ser det ut til, derfor spedde jeg på med noen kjøpte på Plantasjen til 19,90 pr. stk. Lammeørene og fløyelstjæreblomstene står pent i de små pottene sine. Det var litt få av de første så jeg sådde noen flere, pluss Lavatera trimestris, Cosmos - to slag, squash, stokkroser. Tror dette er siste innesådden.
Jeg har startet dagen med hageinspeksjon med medbrakt tekopp, litt stolhaging, og nå inn mens jeg venter på at den kalde vinden skal løye, slik at vi virkelig får nyte den herlige vårsola!

3 kommentarer:

  1. Nydelig bilde, vakre vårblomster!
    Jeg liker heller ikke kald vind eller trekk uansett hvor den kommer fra. Vi vil ha mer varme nå!!!!

    SvarSlett
  2. Det hender at en finner fine ting på Plantasjen også, den variegerte beinveden er virkelig dekorativ! God bedring av revmatismen din!

    SvarSlett
  3. Takktakk! Ja, beinved, den er min første. Bare H3-4 på den så det blir litt spennende - bør nok helst sette den lunt.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails