WELCOME TO MY GARDEN

A Garden - vivacious and abundant is my dream. My Garden is situated in Norway, close to Oslo.

søndag 7. september 2008

Urtehagen på Knatten





Jeg MÅTTE også prøve å kopiere picasabildene mine. :-) Første fotoet Rosa 'Heritage' som gledet meg da jeg kom hjem nå! Neste: her er Rosa 'Emelie', malva moschata, integrifolia-klematis 'Myrvold' og Rosa 'Iceberg' fra juli i år.

Vi har vært i Grimstad, i jubileum. Hadde Urtehagen på Knatten med og lærte nytt om bruk av brennesle og einer. Einer som krydder i matlaging, spennende, mmm. (EDIT "To einerbær i en kyllingrett løfter den ut av hverdagen og får den til å svinge", sier Annemarta. Videre brennesle er den norske urten med størst innhold av mineralsalter, fosfor, kalium, kisel, kalsium og jern.) Fikk forresten servert en herlig elggryte, og den var det naturligvis knust enebær i.

Brennesle
Einer

4 kommentarer:

  1. så koslig blogg du har laget til her :)
    Da har jeg lagt deg til på hagebloggerlisten.

    SvarSlett
  2. Noen utrolig flotte roser du har :-)

    SvarSlett
  3. Veldig hyggelig at du liker rosene mine. :-) Det er flere nå som står med fine knopper - håper de springer ut før hufsa kommer.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails